Kycklinggryta med lime o chili

Tror bestämt att jag börjar få  min matlagningsinspiration!
Idag blev det denna gryta, med ris o grönsallad till.
(receptet hittade jag på en riktigt bra sida där man kan hitta veckomenyer med tillhörande inköpslistor: www.kostrådgivarna.se )
 
Kycklinggryta

1 kg kycklinglår med ben

Smör

10 cm purjolök

1 grön paprika

1 lime

Salt

Chili

4 dl vispgrädde

Champinjoner "ett gäng"

Bryn kycklingen och salta den. Strimla paprikan och purjolöken och stek på svag värme. Lägg allt i samma gryta, salta, krydda och häll på vispgrädden. Tvätta limen och riv skalet. Lägg i det i grytan och pressa i limesaften. Låt koka på svag värme i 20 minuter.

Stek champinjoner och servera till.


Kommentarer
Postat av: Madeleine Håkansson

Detta lät inte helt fel.Låren är godare än filén saftigare i min smak.

2012-10-19 @ 22:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0