Sockerstatus

Förr söndagen till igår, dvs hela veckan som gick har jag varken ätit socker eller vetemjöl.
Jo, jag har ätit rågbröd med sirap i, några tuggummi o halstabletter med sötningsmedel, bacon med tillsatt druvsocker (!), och säkert nåt mer som jag inte vet om/tänkt på. Men absolut NOLL fikabröd och godis i alla fall.
Jag har även ätit lite pasta. Säkert slinkit med nåt mer, men för att vara mig så är det väldigt LITE vetemjöl.

Och vet ni, jag mår så bra!
Magen blev först knas, eftersom den måste vänja sig antar jag. Men sen har den mått så bra (bör kanske tilläggas att igår när jag åt BÅDE bröd och glass, så protesterade den såklart igen...).
Jag är lugnare och tycker mig ha mer tålamod med barnen.
Känner mig piggare och gladare.
Jag har mer energi och inspiration.

Det skulle ju kunna vara en tillfällighet, att jag bara är inne i en positiv period just nu och att det RÅKAR sammanfalla med min sockerfria vecka. Men jag tänker i alla fall fortsätta med detta o se hur det utvecklas.
Pröva du också! :)


Kommentarer
Postat av: jessica, mamma i Familjen vanlig

Stämmer säkert! KÄkade smörgåstårta i helgen och det var såååå gott, just då alltså. En stund efteråt fick jag som en hård klump i magen. Kroppen brukar gilla när man äter fräsch mat, t.ex mycket grönsaker o fisk.

kramj.

2012-05-21 @ 11:45:41
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0