Restpaj utan vetemjöl

Jag hade en katastrofhelg när det gäller mat/godis.
Fick sota för allt jag "unnat mig" med dåligt humör och såklart ett ökat sug efter allt sött, mjölmat, mackor etc.
Så igår var det måndag och jag bestämde mig för nya tag.
Middag... Hmmm... Vad är jag sugen på?
Pizza, pasta, paj...
Nä, just det... Det var ju sånt som INTE är bra för min mage och humöret.
Hittade ett superenkelt recept på pajdeg i GI-boken (som för övrigt verkar riktigt bra, även om jag kommer lägga till lite fullkornsris, potatis och fullkornspasta till recepten när jag testar nåt).
Sojamjöl och smör... Det har jag ju faktiskt hemma!

3 dl sojamjöl (jag hade i lite extra)
150 g smör

Allt blandas snabbt ihop och trycks ut i pajform (kletigt! Ska va så..). Förgräddas i 200 grader i ca 10 min.
Lägg i önskad fyllning och grädda i ca 40 min.

Jag hade i riven ost i botten. Överbliven tacofärs, lök och skivade tomater. Hällde över äggstanning (2 ägg, lite grädde och mjölk, peppar o paprikapulver).

Blev riktigt gott! O magen kändes inte alls så uppsvälld som efter att jag ätit "vanlig" paj. :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Har du kollat om du är glutenintolerant? Eftersom du verkar reagera så på mjöl.

2012-04-24 @ 16:54:43
URL: http://www.linneabrun.se
Postat av: Linnéa

SV: Men iaf 4 st mackor är inte så många. Det brukar man väl vilja ha till kvällsfika emellanåt. Och då har man kanske ätit 2 st till mellanmål nr 1 och 2 st till mellanmål nr 2 också. Så kanske gluten ändå?

2012-04-24 @ 18:46:48
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0