Dag 1-3 utan socker

Dag ett gick super. Varken jag eller Storebror åt sötsaker. Jag lyckades avstyra både sylt till filen (Lillasysters osockrade fruktmos funkade lika bra) och ketchup till korven (enkelt -"tyvärr, den är slut" ;). Magen kändes direkt bättre. Märkte ingen större skillnad på Storebrors speed dock.

Dag två - sådär... Mormor bjöd Storebror på bullar,  vi var på kalas o han åt kladdkaka (är det kalas så får man äta sött, barnen ska inte bli utanför pga detta!). Jag klarade mig utan sött även denna dag, men ändå stinn i magen på kvällen. Pga. för mycket nybakat bröd under dagen o för mycket kvällsmat;).

Idag, dag tre har också gått bra. Tänk att jag inte ens är sötsugen, bara för att jag BESTÄMT mig. Har handlat lite bra på hälsokosten och jag hoppas att barnvakten (mormor) lyssnat på instruktionerna och inte gett Storebror nåt sött... Liiite stinn i magen även ikväll, misstänker att kinamaten är boven.

Sammanfattning - det går bra, men jag har insett att jag nog har en väldigt känslig mage. Även för andra saker än socker tyvärr...

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg !!

2012-04-11 @ 12:58:54
URL: http://aileenalami.blogg.se/
Postat av: Jessica, mamma i Familjen vanlig

Bra jobbat, här hemma försöker jag oxå låta bli att äta socker (=godis) på vardagarna och det går bra när jag jobbar men sämre de dagar jag är hemma. Men när sötsuget sätter in nästa gång ska jag tänka på i lördags när jag åt så mycket att jag fick ont i magen och inte kunde sova på mage :(

2012-04-16 @ 21:29:15
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0