Sockerfri bärpaj

Övriga lovordade pajen, men personligen tyckte jag nog att jag rört ihop för många olika smaker. Beror såklart lite på vad man själv gillar. Nästa gång kommer jag nog utesluta chokladen eftersom jag tror att det var pga den som jag tyckte att det smakade lite "beskt".

"Receptet"

Lägg bär i botten på en pajform (jag tog hallon och jordgubbar)
Strö ev. på lite socker (funkade helt utan också)
Vispa ihop 2 ägg med 50 g smält smör (jag tog flytande margarin)
Blanda i ca 2 dl kokos o ev. lite havregryn till en lagom grynig smet.
Smaksätt (jag tog det som fanns att tillgå hemma, dvs en halv vaniljstång och 70 % choklad med mint i - inte HELT sockerfritt, jag vet..)
Bred massan över bären och grädda i 200 grader tills pajen fått fin färg.
Servera med grädde (för att få det hela sockerfritt), glass, vaniljsås eller jordgubbssås (om man vill ha det lite sötare) eller vad man nu vill ha.

Grunden till receptet hittade jag här:
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=163
Men sen har jag ändrat o lagt till en del.
Kommer testa att ändra lite mer.
Äpplen istället för bären o kanel i smeten kanske?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0