Mangosalsa

Jag har noll fantasi (nästan) när det kommer till grönsaker. Jag försöker variera, men ofta blir det bara paprika, gurka, sallad o tomat. Därför blev jag så glad när jag fick tips av syster på den här salladen. Ska väl erkänna att jag var lite skeptisk till mangon i en sallad, men det var SUPERgott! O så kan man ju krydda efter behag, så att man får den hur stark man själv vill.

MANGOSALSA

Tärna 2 tomater, ½ gurka, 1 grön paprika (jag hade ingen grön, tog en gul o det blev helt ok).
Finhacka 1 röd lök
Blanda allt med 250 g tinad mango (finns färdigtärnad i frysdisken).
Tillsätt 2 msk olja o ½ msk vitvinsvinäger.
Blanda o smaka av med salt & peppar.
Tillsätt lite sambal oelek (max 1 msk)

Om det är nån som har fler tips på goda sallader så tas det tacksamt emot!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0