Vardagstacksam

Idag, en vanlig tisdag, är jag tacksam för:

Att jag har världens bästa föräldrar som ställer upp i vått och torrt för oss och Lilleman!
Att farbror tog med sig Lilleman hem från förskolan idag, utan att vi ens bett om det!
Att jag har ett bra, utvecklande, roligt och stimulerande jobb som jag älskar!
Att jag har underbara vänner som finns där även om vi inte hörs av på ett tag!
Att Lilleman ger mig så himla många goldkorn i vardagen, varje dag!
Att vi bor nära den vackra och rogivande skogen!
Att solen tittat fram idag och jag har fått vara ute många timmar idag!
Att jag har en massa fantastiska människor, familj och vänner, runtomkring mig!

Hittade en sån här lista på nätet nånstans, tror att det är viktigt att stanna upp ibland och se hur bra man har det. Alla har vi saker att vara tacksamma för!

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja så borde vi nog alla göra... stanna upp för en stund å fundera lite över livet! Man tar många gånger saker alldeles för given! Jag känner nu att man ska leva varje dag nästan som om det vore den sista, för man vet inte vad som kan hända imorgon! Kan bara instämma med många saker i din "tacksamhetslista"! Är så glad att vi å barna har våra nära å kära nära oss, som ställer upp i ur å skur. Skogen, naturen, jobb.... ja vi ska va glada över det vi har, det finns de som har det mycket, mycket värre/svårare än oss! Guldkorn ja.... det får man många genom barna :)

2010-10-12 @ 20:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0