Alla dessa dieter...

GI och... ja, nu kommer jag inte ens på namnet på fler av alla dessa "dieter".
Jag har egentligen ingen kunskap i ämnet och då ska man inte uttala sig, jag vet...
Tycker bara att det känns så konstigt att HELT utesluta något från vår kost, oavsett om det är fett, kolhydrater, frukt etc etc...
Nja, äta lagom är min filosofi.
Äta måttligt och lite av allt och RÖRA PÅ MIG, det känns mest naturligt för mig för att kroppen ska må bra.
Så får det bli, enkelt recept på min egen diet! :)


Haha, jo visst var det diskussionen på FB som fick mig att tänka på detta just nu. Men vi har diskuterat det många ggr tidigare. Och jag förstår absolut om man äter/inte äter vissa saker p.g.a medicinska skäl. Och tycker det är jättevettigt att lägga om sin kost till nåt man mår bra av och hålla sig till det "för alltid". Tycker däremot det är konstigt när folk går på div. dieter för att gå ner i vikt (eller av annan orsak) och sen efter en period, när de uppnåt resultat, årergår till "det gamla". Känns inte riktigt logiskt för mig...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Blev du peppad till detta inlägg av mina kommentarer på FB? :) Klart man ska göra som man själv vill o mår bra av! Jag ser inte min "kost" som en diet utan som en helt ny levnadsstil, som funkar för min diabetes. För första gången på alla år så har jag kontroll över mitt blodsocker vilket i sin tur ger mig en enorm frihet. På köpet har jag även blivit kvitt mitt sötbehov (o allt va det innebär) och fått ett starkt immunförsvar. Men detta passar MIG :):)

2010-01-22 @ 13:52:36
Postat av: Maria

Jag tror att om jag skulle testa Hannas diet så skulle min mage absolut må mycket bättre! Dessutom skulle jag oxå, precis som Hanna skriver, inte känna sånt sug efter sött. Men...jag vet oxå att jag aldrig skulle ha disciplin nog att orka hålla mig ifrån sött. ;) Fast man kan ju dra ner på snabba kolhydrater - det borde nog både jag och Johan göra!

Så jag kör oxå på att äta lagom av allt och röra på mig (har ju börjat lite smått med det nu i alla fall...). :)

2010-01-22 @ 14:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0