Egen glass

Återigen försöker jag att inte äta så mycket smörgås och annat "skräp" för att magen ska bli lite gladare igen.
Jag har bara så svårt att komma på vad jag ska ta mig till mellis/kvällsmat eftersom smörgås är det bästa jag vet och det första som dyker upp i mitt huvud när jag blir lite hungrig.
Sökte lite på nätet igår och blev faktiskt lite inspirerad.
Så nu sitter jag här och äter min hemmagjorda glass/smothie (eller vad vi ska kalla det).

mixa turkisk youghurt med frusna bär

(idag tog jag jordgubbar eftersom det fanns i vår frys;).
Superenkelt!!
Jättegott!
Och faktiskt väldigt mättande.
(Jag hade i lite grädde också eftersom vi hade det hemma)

Vad äter ni när ni blir sugna på nåt?
Tacksam för alla tips jag kan få! :)

Keso o avocado? Gillar ju egentligen ingen av delarna jättemycket, men jag ska nog göra ett försök ändå.
Tack för tipset syster!

Kommentarer
Postat av: Elin

Har hört (av mycket säkra källor och mig själv) att keso blandat med avocado ät supergott och enkelt. Krydda med lite örtsalt- MUMS!

(att jag sedan gärna äter det på min grova hemmagjorda smörgås är en annan sak ;) , det funkar lika bra utan!)

2010-02-01 @ 13:58:40
URL: http://litenelin.bloggspot.com
Postat av: Maria

Keso och frukt eller keso och bär är supergott. Ha på lite krossade linfrön för <att få nyttigt fett. Smothies på bär, naturell yoghurt, vatten och proteinpulver är också gott och nyttigt, med en fullkornsskorpa till.

2010-02-01 @ 20:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0