Träningsprogram

Jag tycker egentligen inte om att springa. Eller i alla fall inte "bara gå ut och springa" så långt jag orkar.
Trots att jag tränat ganska mycket i mitt liv, vet jag inte mycket om hur man lägger upp träningen för att den ska ge bäst resultat. Men nu har jag hittat nåt som både är roligt, inspirerande, OCH gör att jag känner STOR skillnad på kondistionen efter bara fyra veckor. Variationen gör att det blir en helt annan sak än att "bara" springa.

För alla som börjat/vill börja träna/springa/jogga måste jag verkligen rekommendera  träningsprogrammet på IF Götas hemsida som Cleas Nyberg gjort. Han är bland de absolut bästa i Sverige på löpning och dessutom en av mina lärare under lärarutbildningen:).

Hmm... Lyckas inte länka direkt till träningsprogrammet. men gå in HÄR och klicka vidare på "Karlstad stadslopp" och träningsprogram"

Jag "fuskar" lite - HINNER helt enkelt inte med fem pass i veckan - men känner ändå att 3-4 pass i veckan (har plockat lite olika) från detta träningsprogram verkligen har gett resultat. Testa du också vet jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0