Kladdkaka med limeglacyr

Bara för att jag ska minska ner på sötsakerna för magens skull så är man såklart sugen på ALLT som är sött och gott. Marias goda kladdkaka skulle inte sitta fel nu!..:) Jag försöker mig för övrigt inte ens på att göra vanlig kladdkaka, eftersom sambon i alla fall hävdar att "Marias är ändå godast". Men med limeglacyr blir det lite av "min egen" kladdkaka. Receptet hämtat från nån tidningsbilaga, kan kanske vara Aftonbladets "Härligt hemma" (om det finns nån sån bilaga?!;).

KLADDKAKA
3 ägg
4½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1½ krm salt
6 msk kakao
2 1/4 dl vetemjöl
150 g. smält margarin

1) Blanda alla ingredienser.
2) Grädda i 175 grader ca 45-50 min.

LIMEGLACYR
50 g. philadelphiaost
30 g. smör
2 dl florsocker
1 lime

1) Riv skalet av e väl tvättad lime.
2) Blanda med osten och smöret i en skål. Mosa med en gaffel tills det blir en slät smet.
3) Sikta ner sockret.
4) Bred glacren på den avsvalnade kakan.

SÅÅ himla gott!!

Kommentarer
Postat av: Maria

När blir vi bjudna??? ;)

2009-01-30 @ 21:51:07
URL: http://mariairansby.blogg.se/
Postat av: Helena Persson

måste testa...lät väldigt gött :)

2009-01-31 @ 22:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0