Ät det du mår bra av!!

Såg en personlig tränare på TV för ett par dagar sen o han sa så himla kloka ord!
Det är en massa dieter hit och dit (och då förespråkade han ändå LCHF i det programmet!), ibland ska man äta det ena och det andra eller så ska man INTE äta det ena eller det andra.
Jag säger bara: du ska äta det du mår bra av! Blir magen svullen/orolig etc och/eller du sakta går upp i vikt av det du äter så ska du inte äta den maten! Och så ska du röra på dig såklart, helst lite varje dag. Följer du dessa råd så kommer både du och kroppen att må bra!

Enkelt va?! En mycket bra filosofi i vilket fall!..
Just nu äter jag knappt vetemjöl alls och de gånger jag äter så känns det DIREKT i form av en stinn mage.
Jag äter bara sött på helgen. O tyvärr så får jag (och framför allt familjen) sota varje söndagsförmiddag för att jag tryckt i mig en massa glass på lördag kväll. Jag är jättelättirriterad, utan större anledning. Så frågan är om det är värt det, för att få äta den där glassen. Än så länge har jag tyckte det, jag kanske tänker om...


Kommentarer
Postat av: hos Familjen vanlig

Visst stämmer det, käkar nästan bara knäckebröd (visserligen oxå mjöl) nuförtiden och de gånger jag äter mycket mjöl, t.ex pannkakor eller smörgåstårta blir magen öm och hård. men det är så gott och så sällan så än så länge värt det :)

kram j.

2012-06-11 @ 15:27:16
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0