Personer som inspirerar

Det finns en hel del starka människor runtomkring mig. Personer som motiverar och inspirerar.
Här är några av dem:

Moster och hennes man
De har drivit ett företag på heltid och jobbat tillsammans 13 timmar om 364 dagar om året.
Efter jobbiga småbarnsår med äldsta tog det närmare fyra år innan de ville ha en liten till. Då blev det TVÅ(!).
De har ingen mormor och morfar i livet. Farmor och farfar bor låångt bort.
De är lediga mycket tillsammans med barnen i perioder.
De gör saker på sitt vis och står för det.
De har aldrig någon avlastning.
De jobbar mycket i perioder.
De har alltid barnen med.
De klagar ALDRIG.

Syrran o hennes man
Mina största inspiratörer när det gäller träning.
Trots att P aldrig tränat tidigare, så har båda genomfört klassikern.
Kan han så kan jag (vill inte göra klassikern, men gärna träna bra;)!

Madde
Första gången vi träffades gick jag och Dizzy hundkurs för henne.
En stor människa i en liten kropp.
En person med så mycket power, glädje och kärlek.
Hon kunde vara min mamma, men vi matchar ändå varandra på nåt vis.
Efter den där första gången får X antal år sen har det blivit många härliga stunder tillsammans.
När jag lämnar våra träffar är jag alltid fullproppad av idéer.
Ibland är det hundidéer, ibland är det affärsidéer, ibland välgörenhet och väldigt ofta pyssel och heminredningsidéer.
Vissa människor stjäl ens energi, andra ger hur mycket som helst.
Madde är en av mina största energigivare!

Lady Dahmer
Kan ju inte låta bli att nämna henne i dessa sammanhang! Hon är ganska extrem i sitt tyckande och sitt skrivande. Men väldigt ofta slår hon huvudet på spiken. Hon inspirerar och får mig att tänka efter, främst i frågor kring föräldraskap och genus.
http://www.alltforforaldrar.se/ladydahmer/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0