Ett köp som påverkade

Måste säga... vårt husköp.
Vi hade "bara" varit tillsammans i ett år (!) och jag gick i skolan, när vi fick möjligheten att köpa vårt lilla hus.
Det är verkligen litet med sina 79 kvadrat, plus källare.
Långt ifrån ett drömhus, men det var i bra skick och till ett bra pris.
Mitt villkor för att vi skulle köpa det var att vi inte skulle känna oss "tvingade" att bo kvar är hela livet.
Så efter ganska mycket vånda från mig så bestämde vi oss ändå för att köpa huset.
Vi målade lite väggar och satte in kamin källaren och pelletsbrännare.
Vi bodde in oss och tyckte mer och mer om huset.
Insåg att vi har ett himla fint läge på tomten.
Här vill vi bo!
Efter att ha funderat i närmare 10 år så hittade vi äntligen en lösning som gjort att vi fått ett större kök. 
Visst finns det mycket man kan önska (större badrum, liiite större rum till barnen och alla deras prylar, bättre utrymme för kontor...). Men med de förutsättningarna vi har så känns det så himla bra! 
Jag har hittat hem och börjar faktiskt tro att jag kommer bo kvar här resten av livet!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Men har ni haft huset så länge!! Det är ju helt galet att Christian och jag aldrig varit där och hälsat på! Det har ju blivit att vi varit hos er farmor när hon levde och hos dina föräldrar men inte hos er. Vi får komma och kolla hur ni bor snart. :-)

2012-01-09 @ 10:25:17
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0