Året jag föddes

Har ju inte så många minnen från 1981, men enligt Wikipedia så hände bl.a följande:

Ronald Reagan installeras som USAs president.
Dallas börjar sändas i Sverige.
Norge får Nordens första kvinnliga stadsminister (Gro Harlem Brundtland).
Kvinnor deltar för första gången officiellt i Vasaloppet (herregud, hur gammal är jag egentligen!?).
Första rymdfärjan sänds upp i rymden (Columbia).
Tre ungdomar trampas ihjäl i samband med en Gyllene tider-konsert.
Sveriges riksdag erkänner teckenspråk som dövas första språk i Sverige.
MTV börjar sända över kabelTVnätet i USA - musik 24 timmar om dygnet.
Ronja Rövardotter ges ut.
Svenska regeringen föreslår att makar ska få välja vilket av bådas efternamn de vill ha.
Den svenska friidrottaren Linda Haglund stängs av i 18 månader på grund av dopning.
Sverige höjer brevportot till 1:65 SEK.

Några till som föddes 1981:
Susanna och Jenny Kallur
Ebba von Sydow
Justin Timberlake
Paris Hilton
Anja Pärsson
Daniel Da Silva
Zlatan Ibrahimović
Salem Al Fakir
Anna Lindberg
Britney Spears







Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hihi har alfrig tänkt på att det är precis tio år mellan oss! Jag minns ju när kvinnor åkte vasaloppet i smyg, med mustach på. Det känns ju helt förjäkla galet att de inte fick åka förr!!!!! Knappt man tror på det nu.



Och haha Dallas-debatten minns jag. Kolla eller inte kolla på en SÅPopera med dålig moral. Det var ju då Såpoperan kom liksom.



Och Ronja Rövardotter ja, jag vann boken, man fick önska en julklapp inne på Domus och jag önskade den. :-)



Kul att läsa din blogg o få minnas tillbaka!! :-)

2012-01-21 @ 12:38:56
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0