Sömn

Blir man halshuggen om man som småbarnsförälder säger att man aldrig är trött!?
Klart jag känner mig trött ibland, men aldrig sådär katastrofalt utsliten.
Jag har aldrig haft problem att sova, inte ens när jag var höggravid.
Med Storebror i magen var jag vaken EN gång varje natt och kissade, i slutet av graviditeten.
Med Lillasyster var jag inte ens det.
Sen när hon kom ut ville hon äta varannan timme, dygnet runt. Men hon åt och somnade om. O det gjorde jag också och fick därmed helt ok med sömn ändå. När hon plötsligt "bara" åt tre ggr per natt tyckte jag det kändes lyxigt. Ett tag, tills jag började inse att hon var för stor att behöva äta överhuvudtaget på natten.
Vi tog en "omsomningsfight" på nån timme, hon började äta mer mat på dagen och vips så åt hon bara EN gång/natt. Om hon åt bättre på dagen för att vi bara ammade en gång på natten, eller om hon åt mindre på natten för att hon åt mer mat på dageb är ju svårt att säga. Men det spelar egentligen ingen roll, huvudsaken var att vi fick sova fler timmar i sräck varje natt.

Nu har hon dessutom slutat äta alls på morgonkvisten. Hon vaknar, allt från kl 4 till 6.30. Då går vi och lägger oss i gästrummet ( för att hon inte ska väcka Storebro som alltid kommer till vår säng nån gång under natten) och somnar om mer eller mindre snabbt.

Jag har alltid haft ett stort behov av sömn. Även om jag inte minns när jag sov en HEL natt sist, så får jag tillräckligt med timmar för att fungera. Jag vet att det kan ändras och förmodligen kommer det att vara annorlunda i perioder. Men så länge det varar så är jag tacksam för min relativt ostörda nattsömn...

Kommentarer
Postat av: Augustifamiljen

haha, håller med. Tradera är livsfarligt!



Frakten på ljusstakarna var 50kr tror jag, så totalt med vinstsumman blev det 60kr för båda. Inte farligt ändå :) Men visst. Vissa väljer ju helt fel fraktbolag så fraktkostnaden kan ju skilja sig massor på ungefär samma saker...

2012-02-08 @ 13:00:11
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag är heller aldrig så där helt utsliten.. Trött är jag ofta men det beror ju på att jag har svårt att lägga mig på kvällen för allt jag vill göra :) & jag tror aldrig jag klagat på för lite sömn heller, trots att jag vet att många klagar för mycket mindre ;) Inatt var jag uppe & ammade 6 ggr (mellan 12 & 6), men är ändå inte så trött idag...& jag vet ju att det inte är för alltid..

2012-02-09 @ 13:47:43
URL: http://umni.blogg.se/
Postat av: Christina

Jag halshugger dej! ;)



Jag var själv så trött och deppad efter första bebben så jag hade full förståelse för de som går ut på balkongen på femte våningen och släpper ungen rätt i asfalten! Skatta dej (och ni andra) glada för att ni slipper må så dåligt.

2012-02-09 @ 21:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0