Mat

Det påverkar oss så otroligt mycket, det är jag övertygad om.
Speciellt har jag länge varit kritisk till alla tillsatser o socker som tillverkarna stoppar i maten.
Som vi sen gladeligen äter, för att sen bli sugna på MER.

Kunniga o okunniga får säga vad de vill om att barn blir speedade av sötsaker.
Jag är ganska säker på att det är så (men att olika barn är olika känsliga). Jag inbillar mig också att aktiva barn påverkas mer. Storebror är superkänslig! Han blir som en virvelvind (ännu mer än vanligt), har svårare att somna på kvällen o har t.o.m svårare att ta det lugnt, koncentrera sig och/eller sitta ner och greja med nåt dagen efter att han ätit mycket sött.

I veckan läste jag om detta:


Uteslut sockret, skippa halvfabrikat, ät mindre vitt mjöl och mer fullkorn.
För att må bättre, bli piggare, gladare och orka mer.
Det visste jag ju redan.
Jag tycker att jag äter ganska bra mat.
Men det där med socker och mackor är svårt.
Att det ska vara så svårt att ta hand om det viktigaste man har.
Sig själv...

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!

Tänker också göra ett inlägg på min blogg framledes om sockerberoende! Visst ligger det i tiden, just det här ordet. Men jag har i hela mitt 40-åriga liv varit oerhört glad i godis, glass och bakverk!!! Peroner som känt mig frågar än i dag om jag äter lika mycket godis, som jag gjorde när jag var yngre. MEN..... för ca.6 månader sedan slutade jag helt med godis och kaffebröd!!! Och jag lovar att det varit svårt många stunder.... Men man mår bättre!! Jag är stabilare i humöret och är piggare, och mer "allert" i skallen ;-)) Riktigt stolt!!



2012-02-02 @ 18:31:19
URL: http://hemmahosmig-lena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0