En komplimang

Varför har vi så svårt att uppmärksamma positiva saker hos varandra?!
Egentligen tycker jag ju inte att man borde lägga så mycket fokus varken på utseende eller prestationer. Men det sitter så djupt rotat hos mig ändå och jag blir stolt som en tupp av komplimanger, ovsett VAD det handlar om.

Är tyvärr dålig på att ge komplimanger själv.
Jag skulle vilja uppmärksamma folk runtomkring mig mer, UTAN att bara kommentera fina kläder, en snygg frisyr, en fin figur etc etc. Jag borde berätta för andra hur härliga personligheter de har, hur glad jag blir av att umgås med dem och hur lycklig jag är över att ha så underbara människor i mitt liv. DET skulle jag behöva bli bättre på!

Sista komplimangen jag fick (kan inte ens komma ihåg när jag gav en själv sist *skäms*) var förmodligen av maken. Han är duktig på att uppmärksamma mig. I alla fall när det gäller utsidan...
"Du är en så himla snygg mamma!" var en av de sista som jag kommer ihåg. ;)

Kommentarer
Postat av: Augustifamiljen

Jag håller med. Är också skitdålig på att uppmärksamma fina kvaliteter hos folk och kommer på mig själv med att tänka såna saker, men ändå inte säga dom rakt ut. Bättring där alltså :)



Och jepp. Fick alla sakerna för 43kr. Dom hade 70% på reapriset :)

2012-02-08 @ 11:56:17
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0