Riktigt fula tackkort...

..fick jag hem från Crimson igår. Mailade direkt och sa att det måste blivit nåt fel i skärningen, för de såg inte alls ut som de gjorde på nätet när jag beställde o på indexbilden som jag fick med i leveransen.

Fick till svar att jag skulle ha läst hela hjälpavsnittet på hemsidan, så hade jag vetat att det finns en skärsmån och bla bla bla... Det var mitt eget fel alltså.

Svarade lite surt (jag brukar uttrycka mig väldigt diplomatiskt/mesigt, men vid det här laget var jag just SUR) att de kanske skulle tänka på nån sista text typ "tänk på detta innan du gör din slutliga beställning". Som ett tips bara, för jag antar att de vill ha en så användarvänlig hemsida som möjligt?

Ja ja, det var mitt eget fel (kanske?). Men ska man behöva läsa ALLA hjälpavsnitt för att kunna beställa ett kort!? O ska man inte kunna anta att den bild man ser på skärmen är det man kan förvänta sig att få hem om det inte uttryckligen står tydligt (det står, om jag går in på hjälpavsnittet ja...). Inte vet jag, det kanske är jag som är ovanligt korkad (?) 

Fick ett ännu surare svar tillbaks:
"Hej Malin.

Indexbilden du fått och skärmbilden du ser är INTE utfallande. I och med att bilden ska vara utfallande så måste den skäras, det gäller trycksaker, annonser i en tidning, en monterad bild osv, och då måste det finnas en skärsmån.

Om du som kund är osäker så finns det hjälpsidor, och vi har många sidor som beskriver och varnar för detta om man inte vet, t.ex. http://www.crimson.se/?q=node/225

Vad vi inte tycker om är när vi får skulden, att vi inte varnar tillräckligt mycket osv (med så många varningar vi skulle ha för alla tänkbara fel så hade det blivit olidligt att beställa bilder!).

Efter ditt första mail så gjorde vi om dina bilder, så de är redan skickade!

Hälsningar
/// Håkan "

Hoppas att det bara är just denna människa som inte borde vara på det jobbet han är. För just företaget Crimson har jag blivit rekomenderad av flera olika personer att framkalla hos. Men just för tillfället känns det INTE som jag är så sugen på att beställa alls därifrån igen... Suck!
(tur att de i alla fall ville skicka mig nya kort, då känns ju det hela liiite bättre i alla fall...)


Det var kanske mitt eget fel ja (?)... Men är det inte så att kunden alltid har rätt?! Man kan ju vara trevlig i sina kundkontakter i vilket fall som helst...

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Sv: Tack för kommentaren, känns fint att vara saknad. :-D Men nu är jag tillbaka. :-)

2012-04-20 @ 23:34:52
URL: http://www.linneabrun.se
Postat av: jessica, mamma i Familjen vanlig

Håller med dig! Vem orkar läsa en massa text, en sista förhandsgranskning så som korten kommer att bli borde väl inte vara så svårt att ha på sin hemsida, för resultatet är ju det man är intresserad av hela tiden.

kram j.

2012-04-23 @ 14:48:34
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0