Välstädat?

Konstigt det där...
När jag är hemma hos andra så reflekterar jag aldrig över om de har tidningshögar på bordet, lite dammigt, leksaker utspridda etc etc. När jag tänker efter så har jag nog ALDRIG tänkt att "Gud så stökigt de har det". Antingen har alla andra väldigt städat jämt eller så är det bara så att jag inte lägger nån vikt vid ordningen i andras hem helt enkelt (förmodligen är det den mest troliga förklaringen).

MEN när jag ska få gäster så är jag hur nojig som helst över posthögen på bänken, dammiga hyllor, utspridda skor i hallen osv osv. Förmodligen ganska onödigt. Har bara fått kommentar om städningen en enda gång. Det var när jag var hemma med en pytteliten storebror o hans gammelmormor kom hit (oanmäld förståss, men hon kom å andra sidan nästan varje dag) o talade om för oss att "det såg ut som en rövarkula". Tack för upplysningen liksom, jag kanske inte riktigt hade ork just då att hålla den ordningen som hon tyckte att jag borde ha gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0