Dåligt köp?

Igår kväll gjorde jag förmodligen en riktigt dålig affär. Det kom en man och knackade på och ville sälja träleksaker. Ni vet en sån där som räcker fram en lapp där det står med tryckbokstäver:
JAG HAR EN FAMILJ MED TVÅ SMÅ BARN. JAG VILL ANVÄNDA PENAGRNA OCH LÄRA MIG MER OM TRÄHANTVERK.
Eller nåt sånt...

200 kr styck ville han ha för figurerna(!).
"Aldrig" tänkte jag och frågade om jag inte kunde få 2 stycken för 200. För de var ju rätt söta o Storebror stod bredvid och studsade upp och ner av förtjusning. Efter lite budgivning från bådas sida så fick Storebror välja en till sig och en till Lillasyster för totalt 250 kr.

Förmodligen hade killen köpt dem för 15 spänn nånstans o skrattade när jag stängt dörren. Äntligen lyckades an lura någon! Men jag gillade dem o jag struntar fullkomligt i om han gjort dem själv. O så tyckte jag dessutom lite synd om honom som stod därute och frös. Ska ju precis till o ge mig ut i säljbranchen, så det var ju så gott som en kollega ;). Och jag lyckades ju pruta 150 kr, riktigt bra för att vara jag!

Haha:)

Kommentarer
Postat av: Maria L

150 kr/styck sa han till mig. ;)

2011-11-17 @ 21:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0