Kolik..

...eller vad det nu är...
Det gör så ont att se sina barn riktigt ledsna!
Det hysteriska skriket kommer i vilket fall som helst alltid, som på beställning, lagom till att Storebror ska nattas.
Han har varit helt otroligt tålmodig med att stå tillbaks för sin Lillasysters behov.
Så han sitter snällt bredvid mig när jag ammar eller försöker få tyst på en gallskrikande Lillasyster. Samtidigt som jag borstar tänderna på honom, hjälper till med pyjamasen och läser en bok. Ju mer skrik, ju kortare bok - om det nu ens går att höra vad jag läser...
O så, godnattkram o puss i sängen, med en skrikande Lillasyster på armen. Dra upp volmen på Lotta-CDn o hoppas att Storebror inte kommer upp allt för många ggr. Han blir inte ledsen o gråter, men nog märks det att vi har stört hans rutiner... O de senaste kvällarna har det dessutom kommit världens åskskur med tillhörande blixtar o dunder precis när han lagt sig. Igår undrade Storebror  "Mamma, kan du trolla bort regnet. Jag tycker inte om det."
Ibland önskar jag också att jag kunde trolla.
Åskan är lyckligtvis snabbt övergående och kolik brukar ju inte hålla i sig mer än några månader.
O ikväll var skrikstunden mycket ortare än på många kvällar. Så det blir bättre!
Positivt tänkande :)

Kommentarer
Postat av: Anna L

Skickar massa stärkande kramar och ber til gud att ni slipper kolik. Häääääär kommer det och Hääääär från Vilmer!

2011-06-09 @ 21:14:44
Postat av: Maria J

Vet inte om lillebröderna här haft just kolik men känner så otroligt väl igen det här med att nån alltid skriker när det är dax för nattning. Storasystern har varit såååå tålmodig med sina skrikande brorsor och till o med själv sagt att "vi tar den där boken i morron när A el E är lite gladare." Inte lätt med småsyskon. Och inte lätt för de små liven. Det enda upplyftade är ju att efter några månader är det borta. och det är helt underbart!!! Men som förälder får man dåligt samvete. Många styrkekramar till familjen!

2011-06-09 @ 22:01:28
Postat av: Elin

Men åhhh... Världens bästa moster MÅSTE helt enkelt lära sig att trolla bort regnet nu. Allt för min liten! <3

2011-06-09 @ 22:13:53
URL: http://www.branhammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0