Hur länge ska man träna innan man ger upp?

Nappföljetongen fortsätter:
Storebror kunde få skrika en stund (han skrek alltid ganska intensivt en kort stund när han var trött, för att sen tvärsomna när han var bäbis), men med Lillasyster är det annorlunda. Vet inte varför men jag orkar bara inte lyssna på mitt barns gråt. Resonerar som så att hennes gråt är ju hennes sätt att kommunivera och fösöka berätta nånting för oss. Även om jag vet att jag faktiskt inte kan göra något åt att hon gråter ibland, så vill jag i alla fall försöka. Prövar med nappen, vilket oftast resulterar i att hon skriker ännu mer. För att hon inte får tag om den o blir riktigt förbannad. Så jag tar lillfingret istället, och oftast hjälper det o hon blir tyst. Kanske borde träna mer med nappen? Det är ju faktiskt rätt skönt om de tar den. Som tröst, när de är ledsna eller ska sova i alla fall...

Idag har vi övat med nappen flera gånger o det funkade (kors i taket!) så pass länge så att hon t.o.m somnade med nappen.


O bevisligen så fick hon bra tag om den o sög ganska hårt;)


Kanske inte läge att ge upp riktigt än alltså.
Hoppet är det sista som överger en, sägs det väl? :)


Kommentarer
Postat av: Malin O

Om jag ska vara ärlig så gjorde jag nog på ett vis som kanske inte man ska rekomendera..men jag hade inget val. Min älsta dotter hade ett jättestort sugbehov men KUNDE inte få ta i nappen, vi fick precis som ni använda lillfingret och det är ju inte det enklaste!? SÅ...en dag var jag påväg att ge upp men tänkte testa en sista grej...å det gjorde jag..hmm..jag doppade nappen i socker vatten å vips så fick hon tag i nappen och efter det var det inga problem! Kan ju tillägga att jag behövde bara göra det en gång så ingen skada var nog skedd med sockret där =)...PS jag gillar din blogg!!

2011-06-27 @ 21:10:16
Postat av: Anna L

Malin O och Malin B: I samband med diverse undersökningar på sjukhuset för min lille V så använde de sockervatten för att lugna honom. Jag fråga läkaren om jag fick ta med det som vart kvar efter en undersökning och de gick hur bra som helst. Så om jag vore Malin B så skulle jag absolut pröva med sockervatten någon gång. Och jag tycker Malin O va mycket smart! :) Bättre att testa än att bli totalt slutkörd som mamma! :)

2011-06-27 @ 23:23:20
Postat av: Elin

Mysiga fina Ellen. Jag saknar er massor!

2011-06-28 @ 08:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0