En bok alla borde läsa!

Alla som någonsin träffar barn i alla fall.
Speciellt alla som jobbar med barn på ett eller annat sätt.
Den är humoristiskt skriven, VÄLDIGT lättläst och superbra för tankeverksamheten!
Trots att jag anser mig ganska medveten har boken gett mig en hel del "aha- upplevelser" redan.
Jag håller på att läsa den just nu o ni kommer garanterat märka här hur inspirerande den är! :)


Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2
- om genusfällor o genuskrux i vardagen

Av: Kristin Henkel och Marie Tomicic

"Jämställdhet är viktigt för alla barn. Det handlar inte om att alla pojkar ska ha klänning eller att flickor inte ska få leka med dockor. Det handlar inte om att alla ska bli lika eller att något ska tas bort. Jämstäldhet handlar om mångfald och att öka barnens handlingsutrymme, att att låta barnen få vara på 100 olika sätt istället för 2."

Kommentarer
Postat av: Annika

Den har jag också! (Not so much a surprise... ;)) Gilla gilla!

2011-08-11 @ 22:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0