Skönhetsideal

Jag skäms lite, men jag erkänner.
Det är helt sjukt hur mycket man påverkas av media o allt runtomkring oss.
Jag är fast i rådande kroppsideal.
Jag tycker att det är fint med smala tjejer o jag vill gärna vara smal o vältränad.
Jag vet att många kommer tycka att det är idiotiskt av mig att ens tänka så här o jag ser absolut inte ner på andra som är stora.

I mitt nuvarande tillstånd ska man inte ens tänka på sånt här. Men jag kan bara inte låta bli...
Jag känner hur byxorna som jag kunde ha i princip tiden ut under förra graviditeten, börjar strama o tänker "åh, nej..".
Jag FÖRSÖKER verkligen se positivt på min egen, växande kropp. Har bara lite svårt med det den här gången. Jag VET att jag för det första inte är stor alls för att vara i v. 25.
För det andra GÖR det inget om jag blir större över rumpan, i ansiktet eller någonstans annars heller. 
Fattar inte egentligen varför jag inte bara kan vara nöjd och stolt?!
Det borde jag ju vara!
Det borde alla vara...

Men EN sak är i alla fall positivt med att jag växer.
Jag kan köpa en BH utan att behöva pröva 150 olika innan jag hittar en som passar.
Ett riktigt lyxproblem för mig.
Inte främst för att det allmäna idealet är "stora bröst", utan för att jag alltid önskat mig liiite mer att fylla ut BHn med för att känna mig lite mer kvinnlig (vilket jag faktiskt gör nu!).
Säkert ytterligare en sak som vissa kommer tycka är idiotiskt... Bröstens storlek spelar väl ingen roll! Eller?


Kommentarer
Postat av: Maria

Det är inte nån lätt fråga det här med skönhetsideal... Jag vill oxå va smal o vältränad (tyvärr verkar väl det sistnämnda vara svårt att uppnå när jag aldrig tar mig tid till det just nu...).

Det där med bröst kan jag bara hålla med om, men tyvärr är man inte gravid för alltid o när man slutat amma andra barnet är det bara sorgligt... Så lyxproblemet var ganska så kortvarigt för mig i alla fall. =/ Förhoppningsvis blir det inte så för dig! :)

2011-01-27 @ 20:32:57
Postat av: Anna L

Tycker nog det är helt okej att du tänker så... Jag menar: du tänker ju på det annars när du inte är gravid och bara för att du nu har blivit det så är det ju inget som säger att du bara ändrar uppfattning om din kropp! Jag tror nog du vet mycket väl vad som är ohälsosam levnad vid graviditet och skadligt för barnet. Njut nu av dina bröst istället vettja och du är tuff som vågar skriva detta tycker jag! :)))

2011-01-27 @ 20:34:58
Postat av: Anne

Ja visst är det idiotiskt! Helt sjukt är det att utseendet ska spela så stor roll. Jag önskar att det inte var så. För någon. Men jag är likadan, lika idiotisk. Önskar att världen såg annorlunda ut, men hur ändrar man på det? Tänk om alla älskade sig själva!

2011-01-27 @ 20:52:17
Postat av: Elin Branhammar

Jag tycker smala tjejer är snygga. Men ja tycker även att stora tjejer är snygga. De som har lite kurvor tycker jag oftast är snyggast. Men själv vill jag vara- smal och tanig. Är det så att man alltid vill ha det man inte har? Jag kommer aldrig att bli tanig. Liten kanske jag skulle kunna bli, men mitt normala tillstånd är ju "normalväxt" med lite kurvor.

När det gäller bröst har jag alltid velat ha lite mindre. Just nu är det verkligen inget jag funderar på, men det skulle faktiskt inte skada med lite mindre.. Som sagt. Handlar det om att vilja ha det man inte har?

2011-01-27 @ 22:27:24
URL: http://www.branhammar.se
Postat av: Joppe

Jag verkar få representera den manliga läsarskaran då, vilket är galet egentligen. Men ideal skapas av fel människor tycker jag.

Tjejer är vackra, punkt.

Bröst är vackra, oavsett storlek, punkt.



Vi män brottas också med ideal och det är som ni säger, man strävar efter det man inte har... Jag skulle gärna ha mer muskler, men min kropp verkar inte vara skapad för att kunna bygga upp dem.

2011-01-28 @ 23:18:29
URL: http://artfulslacker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0