På tal om ideal...

Efter ett tips på FB hittade jag en blogg med en hel radda tänkvärda inlägg. Bla om genustänk, både när det gäller oss vuxna och våra barn.

Småbarnsmaamman som "äger" bloggen gillar verkligen sig själv som hon är och jag tror minsann att jag ska lägga till henne som favorit och använda som inspiriationskälla emellanåt!

Kolla detta inlägg om håriga kvinnor t.ex:
http://ladydahmer.se/2010/august/utkast-aug-10-2010.html
Så klockrent om de förväntningar som ställs på oss kvinnor...

Kommentarer
Postat av: Pierre

Känns som att hon har ideal vad gäller män iaf



"Mannen ska vara manlig för ovanlighetens skull och måla väggarna sommargula"



Vill man ta bort håret på sin kropp så ska väl det vara för sin egen skull, och då måste det ju vara ok att göra det. Annars så skulle vi ju alla killar gå med helskägg, buskiga ögonbryn, hår i öronen och en kvast i varje näsborre. Men det gör vi ju inte.



Jag tar bort håren för min och min frus skull, inte för att det är något ideal som säger det, och jag förväntar mig inte att min fru tar bort hår på hennes kropp, men jag uppskattar att hon gör det då jag tycker att det är finare så. Men jag uppskattar även att hon har kläder på sig som jag gillar, att hon sminkar sig emellanåt då jag tycker att det är fint.



Det är möjligt att jag är en mansgris för att jag vill att min fru ska klä sig fint och ta bort lite hår om det faller henne in, men då står jag för det.

2011-01-29 @ 12:20:45
Postat av: Hanna

WORD! :)

2011-01-30 @ 22:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0