Farmors receptbok

Min farmor fick en liten receptbok av mig i julklapp nån gång när jag gick på högstadiet.
Den ärvde jag när hon gick bort.
Det är inte jättemånga recept inklistrade - de sista åren varken bakade hon eller lagade speciellt mycket mat - men några sidor är mer välanvända än andra.


Både kilsbröd och just denna chokladkakan är något som jag verkligen förknippar min älskade farmor med.
Om ni tycker att det är svårt att läsa nåt av recepten så kommer jag att skriva rent dem här vid tillfälle.
Jag blev bara så glad när jag hittade detta idag att jag var tvungen att fota! <3


Kommentarer
Postat av: Elin

Kilsbrevet ser jag ju utan problem, men jag vill gärna ha chokladkakan också!



Kan du inte kolla om du hittar hennes skorprecept också? Fick saffransskorpor på jobbet igår och blev så sugen att testa farmors bästa- med honung och dopp i te! <3

2011-12-15 @ 08:33:36
Postat av: Linnéa

Å vad fint att ha kvar! Ska testa någon gång. :-)

2011-12-15 @ 09:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0