Jag vet att de driver med mig för att provocera, men ändå...

Bara den senaste veckan har jag fått kommentarer från tre olika karlar (vad annars? ;) i min näraste omgivning, som tycker att jag är jobbig, fjantig o extrem i mitt tyckande om genus. Att det finns värre problem här i världen. Typ...

Men faktiskt "Man kan ju inte låta bli att diska bara för att det är fuktskador på vinden".

De åsikter o värderingar vi har påverkar ju hela vårt sätt att vara, hela vårt liv. Så nånstans måsta man ju börja och det är ju betydligt enklare att förändra småsaker (som i förlängingen påverkar de stora, verkliga problemen).

Tror inte att de som fått sina liv förstörda av kvinnoförtryck, mobbing, ätstörninger etc etc pga våra skönhetsideal o synen på kvinnor, tycker att fjantigt att försöka tänka på (o motverka) vissa könsroller!

O det är klart, karlarna har inga problem med detta. Det är ju oftast inte de som blir i kläm mellan våra åsikter om hur män o kvinnor ska vara eller inte vara (jag vet att det förekommer ja, men inte alls lika ofta som för oss kvinnor!).

Så ja, grabbar. Ni lyckades provocera fram ännu mer i mig. Tack för det! ;)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Leve starka kvinnor! Svaga män som måste få bekräftelse genom sin "manlighet" och förvandla oss till princessor gör en kräkfärdig! Go girl.

2011-08-30 @ 20:26:39
Postat av: Margit

Nej fy! Vad kan det vara för några gubbar som är så inskränkta. ;o)

2011-08-31 @ 08:33:47
Postat av: Anonym

varför är en tjej med rosa tröja mindre värd än en med blå tröja och varför är en kille med blå byxor mindre värd än en med rosa byxor. I min värld är alla lika mycket värda oavsett kön, hudfärg eller kläder... ;)

2011-09-01 @ 20:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0