Nej tack!

Ibland blir man bara så trött på folk..
Jag tycker om att diskutera, att få konstruktiv kritik, att upptäcka nya synvinklar på saker o ting.
Men när människor BARA uttrycker negativa åsikter o missunnsamhet, då tycker jag faktiskt att de lika gärna kan vara tysta.

Har den senaste veckan råkat ut för två av "granntanterna" som kommenterat vår renovering:

-Det var allt en stor renovering ni gör.
-Ja.
-Men köket blir åt fel håll förståss!

 Jag orkade inte ens försöka hitta på nåt bra motargument utan sa bara "ja, man kan inte få allt" och gick därifrån!

Den andra har heller inte pratat med oss (inte mig i alla fall) om hur det blir, vad vi gör med huset etc. Utan kom bara fram o sa, något ironiskt:
- Ja.. Jag har sagt att det var ju en HIMLA bra planering att renovera NU (antar att hon syftade på bäbben).
Orkade inte svara den gången heller utan gick bara därifrån...

Ingen av dem orkade ens engagera sig i ett "Det blir väl bra" eller liknande ens till att börja med, utan hade bara negativt att säga direkt!
JAG är nöjd med lösningen och väldigt glad att renoveringen äntligen blev av! Så nej tack, jag behöver inga åsikter om hur korkat alltihop är!!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Oj, jag visste inte ens att man kunde ha köket åt fel håll!! Man lär så länge man lever;)Skämt åsido, vem vet när/om ni kommit igång med projektet med två barn i huset...

Skaka av dig och skit i vad folk säger och tycker.

Kram på er

2011-04-25 @ 14:08:14
Postat av: Elin

Nä, köket åt fel håll, vem bestämmer det? Blir väl mycket bättre att kunna sitta på morgonen och titta ut mot en vacker skog än en skrotig gata? Och vem vet bäst när det passar just er familj? Tanter kan, men även väldigt många andra....

2011-04-25 @ 18:41:47
Postat av: Petra

Men hallå!!! Köket åt fel håll?!!? Finns det ett rätt å fel håll på det?? Ibland kan man bli sååå trött på kommentarer!!! Ni gör ju det så som NI vill ha det, å det ska väl andra skita i! Det är ju ändå ni som bor i huset! Skaka av dig negativiteten å njut av allt som sker å komma skall!

2011-04-25 @ 20:32:40
Postat av: Anonym

Avundsjuka är även en stor del i dessa kommentarer misstänker jag. Vissa, eller rättare sagt mänga, saknar då förmågan att kunna berömma och tycka ni är duktiga och kommer då med nedlåtande kritik....

2011-04-27 @ 07:12:12
Postat av: Tesa

Köket åt fel håll? Syftar hon på att ni inte får morgonsolen till frukost? För så är vårt kök byggt och köket (och sovrummet som ligger åt samma håll) är det ljusaste rummet hela dagen... men det är också enda anledningen jag kan komma på att ens kommentera det.



Du får helt enkelt försöka ignorera dylika kommentarer och glädjas åt att det blir bra istället.

2011-05-02 @ 22:02:43
URL: http://www.westinhouse.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0