Sista chansen

Bara ett par dagar kvar att lämna in saker till julpaketen. Sista inlämningsdag är på lördag.

Om nån har råkat missa det så samlar jag in leksaker, hygienartiklar, torrvaror och annat som barn/familjer kan ha nytta av. Dessa kommer att skickas via Hoppets stjärna till barnhem och barnfamiljer i Lettland o Rumänien. Läs mer här:
http://www.hoppetsstjarna.se/stoed-oss/ge-en-gava/julpaket.html

Jag har fått in massor av kläder och det tackar jag för!! För att få lite variation i lådorna skulle jag nu behöva mer torrvaror o hygienvaror. Detta står på hoppets sjärnas hemsida: "Med tanke på den finansiella kris som framför allt drabbat Lettland mycket hårt, hälsar våra medarbetare i Lettland att även institutionerna behöver mat. Packa gärna en hel banankartong med enbart pasta, ris, mjöl eller andra torrvaror, att få äta spegetti blir rena julaftonen för många av barnen".

Så om du har nåt hemma som du kan avvara eller vill skänka en peng/vara till paketens innehåll så går det bra att lämna direkt till mig eller i insamlingslådan på Allköp, Likenäs.

Även leksaker är sånt som alltid uppskattas, då man kan paccka en hel låda med bara julklappar till barnhemmen.

Ett stooort TACK till alla medmänniskor som bidrar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0