Kunde inte låta bli...

Ifjol fejade jag o pyntade en massa redan innan första advent.
I år har jag inte riktigt haft varken ork eller tid och mer känt det som en press.
Jag vet att man inte måste, men när man ser/hör alla andra som städar, bakar o pysslar MASSOR så känns det mest som jobbiga måsten. O bara för att jag inte själv orkade så tyckte jag att alla andra var överdrivet tidiga o smått hysteriska med allt som grejas med inför jul o advent.

Men så igår kväll så satt jag här i min ensamhet o var lite allmänt anti mot det mesta.
Plötsligt så infann sig inspirationen o jag bytte gardiner o fick på nya dukar o nya stooora adventsstjärnan.
ETT rum påbörjat o kan ju inte annat än tycka att det är myyysigt!!
T.o.m sambon var positiv när han kom hem, trots att jag förbjudits att tända stakarna förän idag (lördag) kväll;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0