ARG-dikt

Hittade denna när jag rensade lite papper i förrådet. Den gjorde "min" förskoleklass VT - 07:).

Det käns dåligt när man blir arg.
Jag får ont i magen.
Jag blir arg när någon retas.
När pappa bråkar så blir jag arg på honom.
Jag vill skrika högt men går därifrån istället.
Jag vill vara själv.
Det känns varmt när jag blir arg.
Jag blir som en stekpanna när de bråkar med mig.
Jag blir helt tokig.
Jag blir arg på mig själv för att jag inte städar mitt rum.
Det känns knäppt inuti.
Jag blir arg på lillebror när han sparkar och slår mig.
Jag säger sluta och går in på mitt rum.
Jag kokar över.
Det känns som det rinner lava ur huvet.
Jag blir kokhet.
Jag går därifrån och vill att mamma ska trösta mig.
Jag vill nästan slå ner hela huset.
Jag blir ledsen.

Visst är den lite söt!? Ännu sötare är den i orginal där de skrivit med spretiga tryckbokstäver! Kankse skulle fota...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0