Supermorsor

Tänk om jag var en riktig supermorsa imorgon när jag vaknar.
Ni vet en sån där mamma som alltid ler.
Som hinner och orkar träna minst tre pass per vecka.
Som har ett smakfullt inrett hem, som självklart alltid är välstädat.
Som har ordning på alla sina prylar i förrådet.
Som gör karriär.
Som gör matsedel och aldrig lagar halvfabrikat.
Som har väluppfostrade barn.
Som alltid namnar alla barnens kläder.
Som adrig glömmer extrakläder till förskolan.
Ja, ni vet...

Ok, jag vet att dessa supermorsor knappast finns i verkligheten.
Men jag skulle verkligen behöva lite mer tid och energi.

Låter lilleman gå i första hand och låter disken stå.
Det känns ganska bra, trots allt...

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror att sådana morsor finns, som har det så. Men vägen dit behöver de då inte göra själva, eller ens i närheten själva...

2010-01-11 @ 23:01:15
URL: http://litenelin.bloggspot.com
Postat av: Elin

Och förresten är du en supermorsa.. Bara att du inte riktigt ser det själv hela tiden!!

2010-01-12 @ 20:09:39
URL: http://litenelin.bloggspot.com
Postat av: Maria

Hmmm...vet inte om jag tycker det där är en supermorsa egentligen... =/ Du kan aldrig få ihop det där, då skulle dygnet behöva ha många många fler timmar!

En supermorsa för mig är en mamma som sätter barnen i första hand, men som också tar hand om sig själv på ett bra och inte för överdrivet sätt (som jag nog tycker allt detta är...om du förstår hur jag menar...). =)

2010-01-12 @ 22:23:41
Postat av: Anna

Håller med Maria, helt klart!

Men svårt att leva upp till det också!

Så dina super-morsa-krav är ju heeeelt omöjliga!

2010-01-12 @ 22:32:56
Postat av: Monica

Sådana supermorsor har nog vuxna barn...

2010-01-12 @ 22:46:24
URL: http://commandoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0