Ekonomiskt oberoende

Ja, visst skulle det vara underbart?!
Jag har alltid hävdat att man inte blir lyckligare av pengar. Tror att om man är en person som "söker efter lycka" så skulle man fortsätta att söka efter "något" även om man hade massor av pengar.
Men man kan ju inte neka till att livet skulle vara väldigt mycket enklare om man inte behövde tänka på pengar hela tiden. För det är vad man gör i vårt köp-samhälle!

Vad skulle ni göra om ni vore ekonomiskt oberoende?!
Jag skulle helt klart hjälpa andra på nåt sätt. Skulle inte vilja sluta jobba helt. Kanske jobba halvtid med nåt som jag brinner för. Barn med särskilda behov eller nån hjälporganisation skulle nog få ta del av min tid.

Sen skulle jag... faktiskt riva vårt hus och bygga ett praktiskt, lättskött, lagom stort hus med bra förvaring.
Shoppa loss på all rolig inredning som jag normalt bara kan drömma om. 
Detta mest för att det är ett stort intresse som skulle vara roligt att kunna leva ut.
Vårt hus är ok (men absolut inget drömhus!).
Men med inredningsintresset kommer ju massa ideér och saker som man VILL göra om även om plånboken säger annat!;) 

Kommentarer
Postat av: stine

ja, nog hade de inte varit dåligt att vara ekonomiskt oberoende, men kanske lite tråkigt i längden...? ;) jag hade iaf skaffat mig allt jag behöver + massa onödigt, 10 likadana tröjor i olika färger, god mat, nya skridskor och allt annat man kan tänka sig. när man säger de så här tar jag nog tillbaka första meningen.... :D

2010-01-26 @ 23:20:17
URL: http://sofame.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Hej

Favorit mat?

Ha en bra dag.

2010-01-26 @ 23:25:18
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj, det finns MASSOR jag skulle göra! Resa, bygga nytt hus, köpa ny bil...köpa sånt jag vill ha helt enkelt, men också spara och ge bort till nära o kära som behöver!

Jag skulle gärna vara ekonomiskt oberoende - just för att slippa ha ångest när räkningarna ska betalas o för att slippa tänka på vad allt kostar hela tiden...

2010-01-27 @ 12:52:17
Postat av: Elin

Ja jag skulle då inte ha tråkigt i alla fall. För det första skulle jag starta mina företag utan att tveka.Sen skulle jag gärna ut och jobba på ett eget biståndsprojekt. Och såklart köpa/bygga drömhuset. Och anlita ngn som städar och så när jag själv inte har lust.

Ja jag skulle då sannerligen inte ha det tråkigt!!!

2010-01-27 @ 17:22:05
URL: http://litenelin.bloggspot.com
Postat av: stine

sv: hej, du kommenterade tomt.. tänkte bara berätta de ;) ha en bra kväll!

2010-01-27 @ 17:36:14
URL: http://sofame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0