Stoppa insamlingarna?

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/stoppa-insamlingarna-till-lararna

Har inte tänkt så mycket på det innan, men jag funderar faktiskt på att gå med i gruppen!
Skolans aktiviteter ska inte kosta något, insamlingen till skolresa får inte ske på skoltid, men... Funkar det i verkligenheten, ärligt talat?
 
Det känns som att föreningar och andra grupperingar sätter ganska stor press på barnfamiljer att bidra både med "pengar" (i form av pengainsamlingar, inlämnat bröd till försäljning etc) och en massa tid/jobb (som jag tycker att man kan bidra med i möjligaste mån, men vissa har faktikst inte möjlighet..)

Kanske är jag ute o cyklar? Jag har ju inte barn i skolåldern än. Men jag tycker helt klart att ämnet är värt att diskutera!

Och som lärare håller jag med om kommentaren i artikeln ovan:
"Jag är säker på att många lärare skulle uppskatta mer att få till exempel en gratishälsning i en tidning, eller en teckning, eller bara en kram och ett tack från hjärtat. Att veta att någon lagt pengar, som de egentligen inte har, till en present kan inte kännas bra."

Kommentarer
Postat av: Veronica

Skolan är fruktansvärt dyr!!

Klassikern innebär: vandring som kräver dyr ryggsäck, cykeling som kräver dyr cykel, skidåkning som kräver dyra skidor.

Ok man får tips att man kan låna, men hur många har "vandringsryggsäckar" man kan låna när hela högstadiet ska iväg??? (just ryggsäcken köpte andra föräldern i detta fall).



Det ska också var skridskor,mm,mm,mm

2010-12-18 @ 19:51:17
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0