Fotografering

I går funderade vi på vad lilleman skulle få ha på sig på första fotot på förskolan. Egentligen tycker jag att fotona ska spegla hur de ser ut i vardagen. Men samtidigt är man ju själv uppväxt med att man skulle klä upp sig lite extra fint till fotograferingen i skolan.
Vad tycker ni?

Det fick bli nåt mitt emellan. Svarta stuprörsjeans och flanellskjorta (så fin - såklart!;).
Vi lyckades få till ett gruppfoto där alla utom ett barn (16 st) satt mer eller mindre still. Hoppas och tror att alla syns och ingen grät. Ska bli spännande att se när fotona kommer.
Enskilda fotot på lilleman blir nog sådär. Lyckades INTE få honom att skratta att sitta still är ju inte riktigt hans grej. Han var vaken sex imorse och trött, småkinkig och mammig hela förmiddagen innan han äntligen fick mat och sova. Kan lova er att det inte alltid är så bra att ha mamma som "fröken", hade nog gått lättare idag om inte jag varit där...

Hoppas fotografen lyckas välja ett foto som känns ok i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Anne

Spännande! Vi ska ta kort 1:a oktober. Jag håller med dig. Såklart ska de vara fina på fotot, men inte för uppklädda heller. Tror att Mira ska ha en randig tröja, röd & vit, men har inte bestämt mig riktigt (ja, det är klart att man tänker på sånt så här långt i förhand. ;))

Det är hur som helst viktigt att de har en tröja som blir fin av att bara se delar av den (porträttet). Inte så bra med ett tryck som man bara ser övre delen av..



Håret är svårt på flickor. Med tofs ser man ju inte att de har hår. Får bli två tofsar eller utsläppt.



hm, ja, så viktigt är det kanske inte :)

2009-09-08 @ 19:59:50
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej!

Har fått tipset att använda kläder med lite mörkare toner på fotograferingarna. Det gör sig visst bättre på bild, har funkat på mina barn. Annars tycker jag man ska ta det lugnt...de blir oftast bra!

2009-09-08 @ 20:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0