9 september och min brevvän J.

Idag är väl ett ganska speciellt datum: 090909

För exakt tio år sen tog jag körkort: 19990909
Ganska coolt tyckte jag att det var då- och tycker väl fortfarande att det är lite häftigt med just det datumet.
Om jag inte minns fel så tog även min brevvän körkort samma dag.

Jag har för övrigt "känt" J. i massa år men aldrig pratat på riktigt med eller träffat henne! Sambon trackar mig lite för det och tycker att det är skumt. Kanske det?... Men det är ett himla sammanträffande att just vi två hittade varan i en "bevvänner sökes" för... kan det vara 15 år sen?! Har sen dess alltid hållit kontakten, mer eller mindre intensivt i perioder . Har med åren hittat en del likheter oss emellan. Vi är födda med ett par veckors mellanrum, är båda lärare och tog examen samtidigt, tog körkort på samma dag... Som jag tidigare sagt, jag är säker på att det finns nåt annat än bara slumpen som avgör olika saker i våra liv!

Kommentarer
Postat av: Anne

Och idag gifter sig Emma & David :) Emma på jobbet alltså, har du träffat henne?

2009-09-09 @ 18:23:11
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hehehe.. Det där känns igen ;)

Hoppas du njöt av dina tio år som körkortsinnehavare... Själv firade jag gårdagen med att ta bussen till o från jobbet, haha. På kvällen tog vi oss en sightseeing så klart ;)

Kram från bervvän J :D

2009-09-10 @ 06:32:31
URL: http://eisblume.blogg.se/
Postat av: Anna S

Har också en brevkompis (i Australien dock) som jag haft kontakt med i 16 år nu, håller koll på varandra via mail och FB. Har aldrig träffats av ganska naturliga skäl, men är båda lärare och fyller år med två veckors mellanrum...lite häftigt tycker jag sånt är!

2009-09-11 @ 21:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0