Älgjakt


Jag har aldrig varit och kommer aldrig bli nån jägare. Jag var med mamsen två ggr, men det här med att sitta still OCH tyst är inte riktigt min grej;).
Visst är det nåt speciellt när älgjakten drar igång för året? Plötsligt blir det liv och rörelse i stugor som annars står mörka och tomma.
I måndags morse var jag ute och sprang. När jag kom ut till "Gustav" så började jag fundera på om det var nån bussresa på G eftersom det var MASSOR av bilar där kl sju på morgonen. Tog en liiiten stund innan jag kom på vad de gjorde där;).
Igår kväll var vi till svärfar och kollade när de styckade en älg. Jag blev lätt illamående, men vad gör man inte för barnens och kulturens skull. Lilleman har flera ggr idag sagt "mat" när vi frågat honom om älgen som hängde i traktorn hos farfar. Tycker att det är bra att barnen lär sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0