Själv är bäste dräng (?)

Jag tycker faktiskt att man ska hjälpas åt. I familjen, på jobbet, i samhället.
Börjar lessna på att hitta saker halvhjärtat, halvfärdigt genomförda. Bara för att jag bett om något och "någon" känner sig tvingad att göra det, men sen inte gör det fullt ut. Kanske lika bra att göra det själv?

Känner mig less på att mina ideér alltid är de som är minst prioriterade. "jag har inte hindrat dig, det är väl bara att göra det du vill". Men VARFÖR ska man inte kunna hjälpas åt?!

Jag vet, jag vet. Man kan inte ändra på andra männsikor. Men man kan ändra sin egen inställning till saker och ting. Men ibland är det lite energikrävande... och ibland är det lite skönt att gnälla över saker man tycker är jobbiga;).

Kommentarer
Postat av: Tesa

Nu ska du inte ta det här som personlig kritik, jag känner dig trots allt inte! :)

Men det du säger om att ändra sig själv före andra stämmer.

Dock kanske inte som du tänkt dig.... jag upptäckte efter att ha läst en bok (jag och mina hjärnböcker), att det beror på hur man aktiverar andra att göra nåt. Och att innan man får nån annan att följa måste man själv lära sig följa för att kunna leda.



Att be om hjälp fungerar t ex bättre än att beordra, framför allt när det handlar om män. ;)

2009-11-04 @ 20:30:42
URL: http://westinhouse.wordpress.com
Postat av: Tesa

Nej... tyvärr funkar inte allt, alltid! :) Det är ju förmodligen som så att du egentligen inte gör fel. Bara att det sätt du gör det på inte funkar för just den som lyssnar (eller inte lyssnar) så att säga.

I nästa fall - om det gäller nån annan, kan det gå hur smidigt som helst istället.

2009-11-04 @ 22:29:43
URL: http://westinhouse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0