Julklapp

Måste bara dela med mig av en av mina tankar/ideér igen;). Jag samlar, som de flesta redan vet redan, in julgåvor som nästa helg kommer packas och skickas via Hoppets stjärna till behövande i Rumänien och Lettland.
Jag tänkte få ihop minst en låda med leksaker/julklappar till barn att skicka till ett barnhem.

Nu till min tanke:
ALLA barnfamiljer/barn har väl EN (eller säkert flera?) leksaker som är hela och rena, men som barnen inte använder?! Det behöver inte vara nytt. Ta chansen att ge sakerna till någon som behöver dem bättre.

Jag (eller Madde Håkansson) tar gärna emot sakerna personligen. Eller så kan man lämna julklapparna i lådan som finns på Likenäs Allköp. Dessutom kommer vi att finnas vid Allköp på fredag den 20/11 mellan kl 15-19 (ca). Dels för att försöka samla in lite småslantar (eller stora pengar ;) till frakten på lådorna, dels kan man ju lämna saker direkt till oss då om man vill.
ALLA bidrag mottages tacksamt!

Sprid gärna denna information vidare till alla du känner!!



Det är flera som frågat om kläder till paketen. Står inget alls på hemsidan om det. Men det känns ju som det borde vara välkommet det också. Har själv lagt i lite barnkläder, så även kläder tas alltså tacksamt emot!

Kommentarer
Postat av: Anna o Vilmer!

Inge klädplagg då?

2009-11-14 @ 19:12:31
Postat av: Elin

Wow Malin. Är impad och mycket stolt över att min syster engagerar sig så!! Underbart!! KRAM

2009-11-15 @ 14:10:43
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: Barbro S

Bra insats du gör, önskar dig lycka till. Vet du att jag missar en massa text till vänster, antagligen för att jag bara har en 19 tumsskärm, men du har ju utrymme till höger om du vill att jag och andra med små skärmar ska se:

2009-11-15 @ 20:31:48
URL: http://konstbarbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0