Ett himla tjat...

... om svininfluensen och detta vaccin är det överallt! Tycker att det är bra att folk engagerar sig och tar reda på fakta. Men frågan är bara var man hittar fakta och vad man väljer att se/läsa?! För media litar inte jag på i alla fall...

Först var det ett himla hallå för att det inte fanns nog mycket vaccin i tid, nu gör media allt för att folk inte ska våga ta vaccinet med sina skräckhistorier om biverkningar etc.

Jag saknar ofta uppgifter om vilken källa media har till sina påståenden. Man ska alltid vara källkritisk, oavsett om det är tidning, TV eller internet. Så jag ser med kritiska ögon på medias info om BÅDE influensan och vaccinet. Och litar på att de som rekommenderar vaccinet har mer kunskap än mig själv.

Bara tanken på att lilleman ska bli dödssjuk gör mig skräckslagen och jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände utan att jag gjort vad jag kunnat för att förhindra det. Det är mitt bästa skäl till att ge både honom och mig själv vaccin till veckan...

Kommentarer
Postat av: Maria

BRA SKRIVET!!! Håller verkligen med!!!

2009-11-13 @ 22:57:35
Postat av: Monica

Jag litar också på att de inom vården som rekommenderar vaccinet har mer kunskap än vad jag har.

2009-11-14 @ 08:49:38
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Petra

Instämmer helt med dig Malin!!! Allt har blivit så uppförstorat, å jag litar oxå på att de som kan sin sak rekommenderar rätt!!

Själv så va jag kluven innan jag tog men bestämde mig att ta den, måste ju lita på att de vet! Å sen när William inte skulle våga, så rågfrågade jag Yvonne å hon tyckte absolut att han skulle ta den!! Hem å prata m William, om varför han inte vågade, att det inte gör ont osv å han tog den utan minsta lilla protest!

Man MÅSTE helt enkelt lita på att sjukvården kan sin sak!!

2009-11-14 @ 10:29:56
Postat av: Anonym

Det finns flera barnläkare som vågat gå ut med att inte rekommendera vaccinet. Jag tycker det är bra att det finns folk som vågar säga ifrån. Hur många gånger har inte sjukvården gjort fel i bedömningar? Att människor dött för att sjukvården gjort fel? Att sen mena att de som väljer att lyssna på båda sidor inte är källkritiska med mera tycker jag bara visar på okunskapen man själv sitter på. Det finns bra argument för båda sidorna och var och en måste bestämma själv utan att de ska känna att de gör fel. Jag tycker det är ganska självklart att vården och de som bestämmer måste säga att man ska ta vaccinet, det är ju trots allt så att de köpt in vaccinet och om inte det skulle användas sitter man med vaccin upp till öronen. Sen är det också så att folk inte kan erkänna att de gjort fel också. Bra att det tas upp en diskussion om ämnet! Alla måste få säga vad de tycker utan att folk behöver bry sig.



Nej, det är upp till var och en att bestämma om vaccinationen och inte behöver påpeka om det är rätt eller fel.

2009-11-14 @ 14:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0