Vackra hem

Idag har jag varit i ett sånt där hem som man bara tror finns i inredningstidningarna (jag vet att det bor människor i de hemmen också, men ibland är det svårt att tro det i alla fall...).
STORT, gammaldags, nyrenoverat, FINT, underbara badrum (ja, just det TVÅ stycken), inga onödiga prylar NÅGONSTANS (nä, det är sant. Inte ens i barnens rum var det stökigt!).

Får inspiration.
Kommer hem och får ångest.
Över det gamla vanliga.
Ett "för litet" hem med för mycket saker huller om buller, för litet kök, för litet badrum, fula innerdörrar, hemska lister... Så kan jag fortsätta i evigheter...
Men det är ju faktiskt så som jag och sambon diskuterade förut. Just nu är det en prioriteringsfråga:
Dra på oss mer skulder för att få huset större, bättre, finare och jobba mer för att ha råd.
Eller nöja oss med det vi har (det GÅR ju faktiskt att leva så här) och vara hemma mer och få mer tid med lilleman under småbarnsåren?

För något år sen skulle jag sagt att jag kunde ge upp ganska mycket för att få det hem jag ville ha. Men idag gör jag nog lite andra prioriteringar.

Varför är man aldrig nöjd?! Vill alltid ha något lite bättre, lite finare, lite större...

Kommentarer
Postat av: Monica

Finns det sådana hem? Hur gör de?

Här har vi grejer överallt...

2009-05-14 @ 08:07:31
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja du Malin, nöjd lär jag nog aldrig bli tyvärr:( Sån är jag! Men detta med hem är ju faktiskt ganska viktigt. Det är ju en lång tid man ska bo. Och visst ska man väl göra mer av livet och alla pengar än att bo och betala lån på huset, men ändå! Barnen kommer ju att bo hemma i minst 18 år innan de flyttar hemifrån. Så frågan är ju om det är värt att bo trångt, obekvämt, rörigt och allmänt jobbigt tills barnen flyttar hemifrån?! Även om jag tror att vi kommer att bo kvar i vårt "lilla" hus några år till och vara lika "fattiga", så slutar jag aldrig drömma om det "stora" huset;) Och som Stefan allitd säger:

- Du får alltid som du vill, kanske inte idag, kanske inte imorgon, men någon dag!!!

Hoppas jag får det även denna gång;)

2009-05-14 @ 21:01:22
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se
Postat av: Maria

Jag håller med Jennie! Det hon skrivit skulle kunna vara skrivet av mig! ;)

2009-05-14 @ 21:15:22
URL: http://mariairansby.blogg.se/
Postat av: Christina

Hm... jag väntade LÄNGE och jag känner verkligen att jag kommit HEM!! Känslan är UNDERBAR och jag är NÖJD så länge som jag inte tänker på lån och att allt inte är färdigrenoverat. För mig har det varit värt ALLT men jag skulle INTE göra det igen med facit i hand.

Nu blev ni väl betydligt klokare... eller inte... ha, ha... ;)

2009-05-14 @ 22:55:45
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Marie

Vi køpte en helt ny lægenhet utan ett enda renoveringsprojekt, som i dålæget egentligen va før dyr før oss, då ræntan førra året va skyhøg. Inte så kul att sitta i ett perfekt hem och kænna att man "bor ihjæl" sig. Nu ær ræntan lægre och vi betalar inte fullt så mycket, men jag vet med bestæmdhet att i vårt næsta boende (som vi kanske behøver om 2-3år) kommer att vara STØRRE och BILLIGARE = mer renovering, æven om vi har bættre ekonomi. Før det ær bara matriella saker! Hellre god plats till ungarna och att kunna ta med dem på semester æn att ha ett fint hem att "visa upp". Tycker iaf jag ;)

2009-05-15 @ 10:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0