Morgonbestyr

Jo, man kan faktiskt putsa fönster klockan halv åtta på en lördag morgon...

Jag har alltid varit en morgonmänniska, det är på förmiddagen som jag får saker gjorda. På kvällen har jag oftast ingen ork och energi alls utan blir lätt bara sittande i soffan och slötitta på nåt halvdåligt T-vprogram...

För övrigt tar jag tacksamt emot bra fönsterputstips! Men jag har nog prövat det mesta... Jag HATAR att putsa förster! Av den enkla anledningen att det ALDRIG blir bra. Sista (och jag tror den bästa) metoden är trasa och varmt vatten med yes i. Ingen skrapa, torkar torrt med papper (men ska nog vara allduk - blev lite luddigt av vanligt hushållspapper). Blev ok, eller sådär egentligen. Allt blir bttre än innan. Men nu är problemet att vi har gamla, fula, repiga, målarfärgsprickiga fönster som helt enkelt inte GÅR att få rent =/. Så nu är väl sista utvägen... Att byta ut fönstrena till nya. men det lär inte hända de närmaste åren i alla fall. Så jag får väl leva med mina halv"skitiga" fönster. Om ingen har nån annan ide´?...

Kommentarer
Postat av: Marie

Bästa tipset: använd tidningspapper för att ta bort ränder och andra spår, oslagbart för det lämnar inte ett enda ludd! (jag använder skrapa, men det är helt ok iom att ränderna försvinner så bra med tidningspappret)

2009-05-23 @ 11:21:08
Postat av: Elin

Du som så ofta jämför dig och dina bestyr med andra- jämför andras fönster också, eller i synnerhet mina fönster.. Då försvinner all din ångest, jag lovar!! :o)

2009-05-23 @ 11:23:05
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: Monica

Blunda!Låt bli att titta ut genom fönstrena när solen skiner.

2009-05-23 @ 19:18:28
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Helena

Håller med Marie tidningspapper är suveränt!!

2009-05-23 @ 23:03:55
URL: http://hellaaiza.blogg.se/
Postat av: Carina

Pröva med vatten och lite ättika i och en fönsterskrapa. Fungerar för mig

2009-05-23 @ 23:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0