Jag GILLAR Höljes!

Nu börjar det bli spännande det här med blogg!
När man får kommentarer av folk som man inte ens vet vilka de är;).

Idag kom denna, angående att jag tidigare skrev i ett inlägg att Petter i Boas affär ligger mitt i "skogen"  (t.om. med citattecken eftersom jag inte menade bokstavligen:):

"Vad menar du med att affären det ligger mitt ute i skogen? Det är typ 150 meter från skogen och affären. Och inte för att det ligger i något att några saker har försvunnit från Höljes genom åren (posten, banken, skola, och salombacken) men det fanns ändå där till att börja vilket det inte gjort i Ransby som alltid varit utrotningshotat.

Ransby, denna gudsförgätna håla som inte ens har kvar egen affär och aldrig(inom gränser) ens haft något av de andra inrättningarna som nämnts ovan kan dra något gammalt över sig. :)

Och när vi ändå är inne på det så finns det idag mycket som är i gång i Höljes men som aldrig funnits i Ransby:
Utomhuspool
Rallycrossbana
Ett värdshus
En camping
Ett gym (av enkel sort förvisso)

Och försök inte komma dragande med någon hembygdsgård för det finns i Höljes med.

Snacka om att kasta sten i glashus . Peace Out "

Kommer svara på denna kommentar närmare, typ imorgon när jag är lite piggare i huvet. Men det är absolut inget fel på Höljes och jag har aldrig sagt att Ransby är bättre eller sämre än någon annan by;).

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha en utomhuspool e mycket att hejja för duscharna e kalla där och tar 25 kr för de!! Hoppas den e stolt!

2009-06-15 @ 23:31:57
Postat av: Martin

I Ransby har vi ett sågverk och ett museum, inte så illa det inte. :D

2009-06-15 @ 23:37:03
URL: http://nitrax.blogg.se/
Postat av: Monica

Pelletsfabrik finns det i Höljes...



Snart har vi till en hel turist- och näringslivsbroschyr för Höljes och Ransby... Vad bra!

2009-06-15 @ 23:52:12
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Pierre

Vore jag dig skulle jag inte svara på detta då det är klart tydligt att personen ifråga bara vill provocera dig och starta igång någonting. Alla kan klart läsa vad du har sagt och inte sagt så vi förstår att "ibland snurrar hjulet men hamstern är död" hos vissa personer. Lägg din energi på bloggen istället för att svara på dessa dumheter tycker jag :-)

2009-06-16 @ 00:18:10
Postat av: Veronica

Håller med Pierre, lägg ingen energi på detta utan fortsätt som du tidigare gjort i bloggen. Vissa har det lite jobbigt med sig själva....

2009-06-16 @ 07:39:29
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Linda

Allt som ligger i den fina dalen ligger i skogen. Bara mer eller mindre.

2009-06-16 @ 10:16:45
Postat av: Anonym

Måste bara kommendera kommentarer om poolen. Fjöl av - Att "duscharna e kalla" är inget som kommer norr om Tösa skulle klaga på.

2009-06-16 @ 18:36:57
Postat av: Patrioten

Oj missad jag ditt citattecken, då ber jag om ursäkt att jag skrev så "elakt" om lilla Ransby, Not.



Det finns visst lite lokalpatrioter i Ransby med tanke på kommentarerna. Och visst har Pierre rätt. jag skriver bara för att starta något (världskrig är målet). Jag gillar Pierre, han är smart. Obs! inget citattecken i föregående mening så no offence. Men snälla följ inte deras råd att stoppa huvudet i sanden.



Jag vet att du redan bad om ursäkt i dit första inlägg - men man måste ju få passa på att gnabbas när tillfälle ges, eller hur)? Tur att Monica backar upp lite här, jag hade ju missat pelletsfabriken i och totalt glömt bort kraftverksdammen också på listan.



Men jag förstår att de är rädda de där andra, att tysta ner det hela är nog bäst när de vet att det inte finns något bra att komma med i denna duell mellan Höljes och Ransby. Eller har du kanske något du kan berätta om som Ransby kan stoltsera med som jag missat? Det ska visst finnas ett museum i Ransby. o, shit det hade jag missat. Vad är det?



Detta är absolut inget personangrepp så låt oss hållas oss till saken. Eller sak och sak, dät finns ju ingen sak eftersom du skriver att du inte tycker att Ransby är bättre än Höljes. Men hjälp till nu, jag försöker ju "starta någoting", Höljes Vs. Ransby.



INTE höljesbor vs. ransbybor, för ransbybor är det näst trevligaste folkslagen som finns. Men erkänn nu att Ransby är en håla i jämförelse med Höljes. Höljes som i sin majestät sitter som en krona på toppen av Värmland. Say no more, say no more, say no more!!



Jag utmanar dig på duell där du får agera företrädare för Ransby. Duellen pågår till och med nu på torsdag. Jag hör ända hit hur Ransbyborna nu skälver i kroppen med tanke på var detta ska sluta. ;-)



Som du själv skriver ”Nu börjar det bli spännande det här med blogg!”

Kanske din brukskarl kan komma med några argument till Ransbys försvar för han är ju en riktig lokalpatriot.



Kram på dig.

2009-06-16 @ 19:51:12
Postat av: Veronica

Oj då. En annan som är Stölltbo ska inte lägga sig i det här:) Men jag kommer att följa detta med intresse. Håller inte riktigt med att allt i dalgången mer eller mindre ligger i skogen för ALLT ligger i skogen enligt min mening. "kiiip ôn rolling" ;)

2009-06-16 @ 20:00:55
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Veronica

Äh fan, jag slänger in ett till: Måste bara säga att inget slår Höljes när det gäller motorstadion.

2009-06-16 @ 20:02:16
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Jennie

ojojojoj!!! vad försigår här om man får fråga ? Hur kan man jämföra Höljes å Ransby ??? Var å en har väl sitt att vara stolta över !Det viktigaste är väl iallafall att det finns nåt kvar av denna dalen !!!

2009-06-18 @ 22:48:43
Postat av: Kristofer

det här var spännande.. Jag håller med Jennie

2009-06-19 @ 11:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0