Semestertankar

"Har ni varit på semster"?
"Vart har ni varit?"
"Har ni åkt någonstans?"

Hur mycket man hunnit med
hur mycket pengar resan kostat
hur långt bort/hur länge man "varit på semster"
hur vädret varit (se kommande inlägg om väder, finular lite mer på det bara...;)
Detta verkar vara värdemätarna på om man haft en bra semester eller inte.
Eller frågar folk så bara för att ha nåt att säga?

Vi har varit till stugan, knappt två timmar bort.
Vi har varit till Arvika två dygn.
Vi har varit till Mariebergsskogen och Rottneros park för lillemans skull.

Verkligen inga långa, dyra, avancerade semesterresor.
Men jag/vi har nog aldrig haft en så skön, bra semster som i år!
För mig är semester tid att umgås med vänner man inte alltid hinner med annars, tid att ta det lugnt, ta dagen som den kommer, umgås med varandra, drömma, göra det man har lust med helt enkelt.


Insåg idag (faktiskt innan Maria påpekade det;) att jag inte hade räknat med min och sambons dygn i Tällberg på semsesterlistan... Var ju en stor del i att årets semester blev så bra. Och ja, det kostade en del, men ändå ingen förmögenhet. Och det var min 30-årspreset till sambon, som han hade innestående från ifjol...

Kommentarer
Postat av: Anna

OTROLIGT bra resonerat och skrivet Malin!!!

2009-07-28 @ 01:23:26
Postat av: Maria

Du glömde ju din o Martins minisemster i Tällberg! ;)

2009-07-28 @ 15:22:31
Postat av: Helena

Håller med dej fullständigt. Allt verkar el mycket iaf handla om vem som har finast bil,märkes kläder till barnen,mest leksaker osv..nu förtiden.

2009-07-31 @ 00:56:14
URL: http://hellaaiza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0