Livstid

Blev så oerhört upprörd häromdagen när jag läste i VF (tyvärr hittar jag det inte på nätet så jag kan inte länka) om en mamma som levde under skyddad identitet! Mannen som misshandlat henne blev frikänd, men hon får leva med "livstids straff" som hon uttryckte det. Hon hade trots skyddet blivit förföljd, hittad, misshandlad, hotad och våldtagen av människor som hon var övertygad att mannen lejt för att straffa henne. Hon kunde inte gå ut, barnen fick ha fingerade namn i skolkatalogen osv osv.
Livet är så himla orättvist!!

Kommentarer
Postat av: Anna

2009-07-22 @ 12:39:18
Postat av: Anonym

Ja det är orättvist! Förstår inte systemen som finns i landet bara? Vet en liknande situation där kvinnan lever på flykt... Enligt kvinnan i fråga så är det BLAND ANNAT Socialtjänsten själv som läcker info om henne! detta tycker jag är fruktansvärt Och hoppas det inte är vanligt!!!

2009-07-22 @ 12:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0