Det finns loppisar...

... och så finns det LOPPISAR

(Fick med ca en tredjedel av hela denna loppis på ett värdelöst foto innan batteriet i kameran dog)

Hann med SEX ST loppisar under gårdagens utflykt. Såg nog hela spektrat av loppisar tror jag:
Lilla, lilla loppisen hos holländska damen (som skrattade åt mig för att jag parkerade på fel ställe...)
Garageloppis hos söta gubben som samlade på det mesta (jag glömde fråga om han var kräfta)
Flyttloppisen med killen som desperat ville bli av med sina saker (köpte inget, tycker det är lite jobbig med såna folk)
MEGAloppisen (på bild) med 90 olika försäljare som hyrt bord (blir så hysteriskt så jag nästan inte orkar titta
"Storloppis" i Hagforsparken (som inte var så stor ändå)
OCH...

ett av mina nya guldkorn
loppisen som låg vid slutet av vägen. Nere vid älven, med fåren som granne, söt utemöbel att äta medhavd fika vid och sorterade, fina saker i en fin miljö. Är så glad att jag ÄNTLIGEN hittade en bra loppis, återkommer garanterat.

Inte så smart att fota utan blixt, men mysigt var det!

GULDKORN nr 2 för dagen var "Kaffestugan" i Forshaga där jag åt lunch och mobilbloggade. Satt och myste i en gammal kökssoffa på inglasad veranda. Med en lånad inredningstidning och god bakad potatis. Så roingivande och inspirerande! Ytterligare ett ställe att återkomma till:)

Kommentarer
Postat av: Christina

Me like <3

2009-07-24 @ 17:00:08
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Monica

Varför skulle gubben vara Kräfta? För att han var söt eller att han samlade på det mesta...? Jag bara undrar vilka egenskaper vi kräftor har? Är det så att kräftor samlar, så vet jag vad jag ska skylla på...;)

2009-07-24 @ 19:56:07
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Anonym

"loppisen som låg vid slutet av vägen. Nere vid älven, med fåren som granne, söt utemöbel att äta medhavd fika vid och sorterade, fina saker i en fin miljö"



Vart ligger denna loppis Malin? Blev allt nyfiken å åka dit sj,om det inte är för långt bort.



Å vart hitta du MEGAloppisen?:)

2009-07-24 @ 23:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0