"Dagiskläder"?

Har börjat märka lillemans kläder inför inskolningen på förskolan i augusti. Började fundera på uttrycket "dagiskläder", har aldrig riktigt förstått detta trots att jag arbetar på förskolan. Blir kläderna mer smutsiga/slitna på förskolan än hemma? Varför är det så i så fall? Jag kommer kanske att upptäcka det, snart...

Har aldrig riktigt förstått det här med fina kläder, som inte får smutsas ner, på småbarn. Jag blir riktigt ledsen när jag hör föräldrar tillrättavisa sina barn för att de smutsat ner sig. Barn skitar inte ner sig på pin tji, de gör det för att det ingår i deras utveckling att undersöka, upptäcka och uppleva!

Kommentarer
Postat av: Christina

Mitt motto är: "Skitiga barn är lyckliga barn" och med det menar jag att om kläderna/ansiktet/händerna/benen/fötterna är skitiga efter en dag hemma eller på dagis så betyder det att de har lekt mycket och DET är viktigt!

2009-07-07 @ 21:43:45
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller heeeeelt med! =) Mycket sunt!!!

2009-07-07 @ 22:00:24
Postat av: Anna

men hur gör du då? För att jag har då aldrig sett din knodd smutsig? :)

2009-07-07 @ 22:01:57
Postat av: Petra

Instämmer....

barn SKA va skitiga!!!

2009-07-07 @ 22:05:05
Postat av: Elin

Hohoho- Anna- DET har jag!! :-D

2009-07-07 @ 23:05:43
URL: http://litenelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0