tacksam

Hittade denna nånstans på nätet:


....för skatterna jag betalar
- för det betyder att jag har ett jobb.

....för att jag måste städa efter en fest
- för det betyder att jag har vänner.

....för att kläderna är lite trånga
- för det betyder att jag har mat på bordet.
 
....för att gräsmattan behöver klippas,
fönster tvättas och hängrännor rensas
- för det betyder att jag har ett eget hem.

...för skuggan som bevakar mitt arbete
- det betyder att jag är ute i solen.

....för alla klagomål på politiker
- för det betyder att vi har fri yttranderätt.

....för att parkeringsplatsen är längst bort
- för det betyder att jag har råd att ha bil.

....för min höga elräkning
- den betyder att jag har det varmt.
 
....för kvinnan i kyrkan, i bänken bakom mig,
som sjunger falskt
- för det betyder att jag kan höra.

....för tvätthögen på bordet
- för det betyder att jag har kläder att ta på mig.

....för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen
- för det betyder att jag har kunnat arbeta hårt.

....för väckarklockan som ringer på morgonen
- för det betyder att jag lever.

....och sist men inte minst för att jag får många mail
- för det betyder att någon tänker på mig.

Kommentarer
Postat av: L I S E N

Svar: Tack så mycket :D

2009-01-19 @ 20:59:42
URL: http://lisenlundgrens.blogg.se/
Postat av: MATILDA YLI-PAAVOLA - hundblogg

Det är min storebrors pitbull/amstaff :) Han är inte det minsta farlig, hihi :)

2009-01-19 @ 21:43:53
URL: http://tildisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0