Kyrkan

Jag borde nog gå till kyrkan nån gång då och då. Inte för att jag är speciellt troende på nåt vis. Tror visserligen att våra liv styrs av "något". Sen om man vill kalla det ödet, Gud eller något annat, det spelar mindre roll... Har ju faktiskt ett förflutet inom Svenska kyrkans unga, men känner ändå inte att just det här med Gud är något speciellt för mig.

Men själva kyrkorummet däremot, det inger lugn. Och när man dessutom får höra vacker sång som av Fredrik idag, då flödar tankarna fritt. Rätt skönt faktiskt!  Känns inte så inspirerande att gå på en vanlig gudtjänst och höra prästen predika samt höra kyrkvärdarna sjunga hopplöst svårsjungna psalmer med sina oskolade stämmor. Tyvärr har nog våra kyrkor väldigt lågt besöksantal. Borde vara lite mer kul arrangemang i kyrkan här i dalen...

Kommentarer
Postat av: petra

borde oxå gå till kyrkan mer... har sagt i många år att "i år ska jag på julotta" men har ännu inte varit iväg!

vi kanske skulle puscha varann att åka iväg!?!?

2009-01-17 @ 16:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0